Как да се справим с дразнещите колеги в офиса...?

Go down

question Как да се справим с дразнещите колеги в офиса...?

Писане by pipi on Чет 11 Сеп 2008, 11:06

Ядосан съм във всеки офис има по някоя странна птица,която не се погажда с останалите си колеги (ако пък няма, моял дайте ми телефона на фирмата Голяма усмивка )

моля за съвети, как да се справим, с точно такъв проблем.... Ледената кралица... е една колежка която мълчи по цял ден, от време на време почва да си свирка от съседната стая, компетентна е по всички , ама всички въпроси... постоянно споделя, какво "можем" да правим, което означава, "да правите"... и не мога да ви опиша колко ме дразни.... ако съм изпуснала нещо , моля Бубси да довърши...
avatar
pipi
начинаещ
начинаещ


Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

question Re: Как да се справим с дразнещите колеги в офиса...?

Писане by mamazavinagi on Чет 11 Сеп 2008, 11:09

Мда. навсякъде ги има такива типажи. Не знам дали това, което ще ти напиша ще свърши работа, но аз лично бих я отбягвала все едно не съществува, може би тогава ако все пак има нещо човешко у нея ще се усети, че нещо не наред. Ами, ко да направя

П.П. Премествам темичката в раздела за работа. Намигане
avatar
mamazavinagi
Администратор
Администратор


Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

question Re: Как да се справим с дразнещите колеги в офиса...?

Писане by Schatzе on Чет 11 Сеп 2008, 23:40

Виж аз какво открих - може да ти е от полза...

Имайки предвид, че прекарваме по-голямата част от времето, в което сме будни, на работа, логично е да искаме да се чувстваме добре сред колегите си. Понякога това се получава от само себе си, но друг път нямаме такъв късмет и се налага да се справяме или с някой неприятен шеф, или с един или повече неприятни колеги. Как да се справим с тях?
Първо, важно е да установиш дали въпросното същество ти пречи в работата или просто те дразни, защото е противно. (Използваме думата „колега”, имайки предвид и мъже, и жени.) Ако антипатията ти е на личностна основа и е свързана с това как говори, изглежда и т.н. въпросната личност, тогава няма защо да правиш каквото и да било по въпроса. Старай се да не слушаш досадните му и/или глупави коментари, върши си работата и гледай да не ти се налага да прекарваш извънработно време с индивида. Всичко това, разбира се, не трябва да става обществено достояние. Бъди резервиран, но не враждебен и не говори зад гърба на колегата, колкото и да ти идва отвътре.
Това е по-лесният случай. По-сложният е, когато колега или колеги са неприятни към теб и това влияе зле на работата ти. Тогава не можеш да си позволиш да подминеш проблема. Има доста начини, по които един противен субект може да пречи на работата ти, затова не претендираме за изчерпателност, изброявайки подвидовете на вида „дразнещ колега”.
Когато някой си удължава почивките, това не е твоя работа. Но е твоя работа, ако ти го отнасяш. Ако например за несвършената работа се наложи всички да останете до късно или ако с безкрайните си почивки въпросният индивид ти пречи и те разсейва, проблемът пряко те засяга. Това е типът дразнещ колега, който съвършено добре съчетава умението да не върши работа с умението да пречи на останалите да работят.
Не е лесно да кажеш на някого, който стои над главата ти от половин час, говорейки глупости: „Изчезни, защото ми пречиш да работя!”. И не би трябвало да го кажеш така грубо.
Но все пак...трябва да реагираш по някакъв начин. Ако колегата постоянно иска да си говорите, да ходите за кафе и да си правите нерегламентирани почивки, трябва спокойно да му обясниш, че работата трябва да бъде свършена и че работният ден не е безкраен. Бъди спокоен и мил, не обиждай, даже пробвай да се усмихнеш; може да го обърнеш и на шеговита забележка. Ако по този начин намекът не бъде схванат, вече можеш да пробваш по-твърдо, но винаги в съответствие с добрия тон – идеята не е да си създаваш врагове. Едва след тези опити, ако положението е нетърпимо, можеш да говориш с прекия ви началник, но това е наистина крайна мярка, защото след нея мързеливецът ще спре да досажда в работно време, но определено вече няма да си му особено симпатичен.
Никоя работна среда не е застрахована срещу интриги и лицемерие. Особено неприятно е, ако някой разпространява слухове срещу теб с цел да те дискредитира. Лошото на такива хора е, че те често са доста добри в интригите и е трудно да разбереш, че плетат нещо, преди да стане късно.
Ако все пак го разбереш, реагирай незабавно. Ако някой вреди на работата ти, като разпространява лъжи за теб или говори зле зад гърба ти пред шефа, не оставяй нещата така. Отиди при шефа и спокойно му обясни, че за теб се говорят неверни неща. Не е нужно дори да споменаваш имена – ако знае за какво става дума, шефът сам ще се сети.
Винаги съществува и вариантът „директна конфронтация”. Той не е лесен, но би могъл да бъде полезен. Ако решиш да го направиш, отново не губи спокойствието си в никакъв случай, не прибягвай до обиди и заплахи и не прави цирк пред всички останали колеги. Срещни се с въпросния субект насаме, но не извън работата – не му показвай, че той има такова значение, че да отнемеш от извънработното си време за него. Кажи му кратко и ясно, че знаеш за интригите му и че си говорил / ще говориш с шефа ви. Не му отговаряй със същите средства, например като сформираш групичка срещу него. Това са неговите средства, не твоите.
Когато една работа се свърши добре, участниците в нея логично искат всички да знаят за техния принос. Съвсем естествено е да искаме постиженията ни да бъдат оценени. Когато обаче се появи някой, който няма никаква роля в свършването на работата, а с удоволствие си приписва заслугите за твоя сметка, това е проблем. Ако шефът не е следил процеса, трудно може да прецени чия е била дадена гениална идея или кой е написал презентацията, която е обрала точките.
В този случай не позволявай някой да си пише актив на твой гръб. Реагирай бързо и културно и кажи на шефа как стоят нещата. Пак казваме – без обидни квалификации. Ако шефът ти е човек на място, ще те разбере и без да вкарваш в изложението си думи от сорта на „некадърник”, „идиот” или „тъп гъз”.
Не всяко дразнещо поведение заслужава намесата ти. Първо се запитай дали имаш право и се постарай да прецениш трезво. Дали дразнещият колега дразни всички или само теб? Ако всички са на твоето мнение, тогава може би си прав. Ако обаче всичко във въпросния колега те дразни и то само теб, тогава проблемът най-вероятно е твой.
Също така, ако искаш да спреш некоректното поведение на колега, не организирай съюз срещу него. Работното място не е бойно поле и дори да има желаещи да формират групичка срещу неприятния индивид, не позволявай това да стане. Кавгите започват лесно, още повече между много хора, а спират трудно, така че не рискувай. Изправи се сам срещу проблема.
Бъди позитивен. Подходи към колегата спокойно и с ясно показано желание да запазите добрия тон и доброто сътрудничество. За него ще е много по-лесно да ти се противопостави, ако крещиш и си нервиран, отколкото ако си спокоен, логичен и професионален. Също така, бъди конкретен. Недей да изнасяш лекция за добрите отношения между колеги по принцип. Кажи точно какво те притеснява и добави, че държиш да го изгладите.
Не бъди прекалено обвинителен. Даже да си убеден, че той е виновен, не го сочи с пръст. Не прекалявай с описание на това как те дразни. Заложи на бъдещето – на това, какви искаш да са отношенията ви, както и на това колко ще се радваш на една приятелска атмосфера.
Ако нищо не помогне, можеш да пробваш да имаш възможно най-малко контакти с въпросния субект в работата си. Това може да не е генерално решение, но все е нещо. Едва ли си заслужава заради един неприятен човек да напуснеш работа, макар че има хора, които бих направили и това. Така или иначе, старай се да не позволяваш на противни хора да пречат да професионалното ти развитие.<SPAN style="COLOR: #000000">

_________________
1*Обмислете, Структурирайте, Помислете добре какво е вашето питане!
2*Опишете ПОДРОБНО, какво желаете да се случва, НО НЕ РАЗБИРАЕМО САМО ЗА ВАС! ПОЗДРАВИ!!!
3*Писането на кирилица и грамотно (според основните правила на българския език) е задължително.
4*Забранява се обиждането или подтикването към обиди на членове от форума или други лица.
5*Забранява се публикуването на всяка нелегална информация (кракове, пачове, генератори, пароли, серийни номера и други) както и информация за извършване на нелегални действия (открадване на пароли, проникване в чужди компютри, нелегално наблюдение и други подобни), искането на подобна информация или подпомагането и чрез форума (чрез лични съобщения), както и препращането към сайтове с такава информация.
avatar
Schatzе
Администратор
Администратор


Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

question Re: Как да се справим с дразнещите колеги в офиса...?

Писане by pipi on Пон 15 Сеп 2008, 09:38

благодаря, много за мненията...

но честно да си кажа, аз не мога и не искам да се справям с комплексите на някакви си женици, които не виждат нищо друго освен себе си... не ме интересува изобщо, и е видно надявам се, че си комуникираме само в краен случай... защото Бубси е в другата стая и с нея, във всеки удобен момент нещо се подсмихваме и бърборим, просто защото има за какво... дори когато спорим, може да има спор с две страни, а не единия да каже това е правилно, не ме занимавайте с вашето мнение... аз съм достатъчно голяма за да знам какво и кога искам, или поне така си мисля аз...так че разни ми ти коплексарки не могат да ми променят мнение, казвайки че базирано на гооолемият им опит значт повече неща за живота от мен... И така да е .. както малките деца се парят на котлона предпочитам и аз да се науча сама...
avatar
pipi
начинаещ
начинаещ


Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

question Re: Как да се справим с дразнещите колеги в офиса...?

Писане by cveti555 on Сря 01 Окт 2008, 15:31

Да ти кажа с такива хора е невъзможно да се разбереш! Просто защото не виждат по-далеч от носа си,имат супер голямо самочувствие и никакъв интелект! Те са тъпи и ограничени и най-вече нетолерантни спрямо колегите си!
С тях не можеш да спориш,дори и по работа,защото те не те слушат какво говориш, а се опитват да ти наложат своето мнение. И така спора с тях става излишен,защото там няма да се стигне до истината!
И аз имах такава колежка.Когато видях че не става с добро,направо я игнорирах.Заявих мнението си и на шефа,като му казах че докато тя се прави на интересна,работата във фирмата ще куца! Той много не искаше да се разделя с нея,защото беше от дълго време там(но не повече от мен), но когато излязох в майчински и уволни. Просто защото друг пое моите функции и също не можа да я изтърпи!
Както казва един познат-психолог: ЛИКВИДИРАЙ ДРАЗНИТЕЛЯ
И както отговарям аз; И АЗ ИМАМ ЖЕЛАНИЕ ДА ГО ЛИКВИДИРАМ, НО КОЙ ЩЕ ГО ЛЕЖИ? Хихихи
avatar
cveti555
Администратор
Администратор


Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

question Re: Как да се справим с дразнещите колеги в офиса...?

Писане by gabigabi 3399 on Пет 03 Окт 2008, 23:20

Шокиран Убии ПРОСТАКА с мълчание!!!Така и с "компетентните" и дразнищите колеги..
avatar
gabigabi 3399
любител
любител


Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

question Трудните хора във вашия офис. 5 начина за справяне с токсични колеги.

Писане by mamazavinagi on Пон 03 Ное 2008, 23:57

Трудните хора във вашия офис

5 начина за справяне с токсични колеги.


Трудните хора – уви, навсякъде ги има. Понякога имаме избор дали да
общуваме с такива същества. Понякога обаче, изборът не е в наши ръце. С
други думи, няма начин да избягате от този токсичен, ужасен колега, с
който е невъзможно да се работи. Или може би така си мислите само вие?
Може би ключът към хармонията на работното място не е просто да седите
и да чакате, че той или тя, ще се “усети”. Може би решението е по-скоро
във вашите ръце. Как ВИЕ се справяте с трудните хора, в това число и
колеги, може да е разковничето, което ще промени нещата драстично...
Не хабете нерви за някой, когото не можете да търпите. Вместо това практикувайте нашите предложения.

1.Бъдете подготвена за конфликтите
Най-добрият начин да се справите с един проблем е да го предвидите,
преди да ви е атакувал. Ако работите непрекъснато с колега, който
постоянно е настроен кавгаджийски, си представете предварително как ще
се справите с определена ситуация. Когато не сте подготвена, вие
по-скоро реагирате инстинктивно, като проявявате гняв или раздразнение,
с което пък може да направите ситуацията само по-лоша.
Понякога помага да упражнявате наум някой словесен двубой, преди в
действителност да се е случил. Представете си конфликта на ум и го
разиграйте в няколко варианта, като първо си представете инстинктивната
ви реакция и се “вижте” колко глупаво и незряло звучите.
После си представете, че се държите като професионалист. Вместо да
отговаряте “остроумно” или язвително, дръжте се като зрял и мъдър човек
и опитайте да разрешите конфликта.
И най-вече, не правете следните грешки:
- Не бъдете безлична. Придържайте се към морала и ценностите си.
- Не бъдете арогантна. Бъдете уверена в себе си.
- Не бъдете високомерна. Бъдете готова на компромиси.

2. Не наливайте масло в огъня
Ще бъдете изкушена да си “го върнете” на колегата, но това е
най-лошото, което може да направите. Хората, които предизвикват
конфликти и създават напрежение, също така се “зареждат” от
конфликтите. Всяка размяна на негативни изрази само подхранва злината им и ги кара да се
чувстват силни. А ако вие слезете на тяхното ниво, все едно им отваряте
възможност да ви изкарат вас лошата.
Вместо това, използвайте най-стария познат от книгите трик: убийте ги с
любезност. Това е най-доброто оръжие за поразяване на груби хора. Те
или ще останат разочаровани, или отегчени и ще им е досадно да влизат в
конфликт с вас.

3. Подайте ръка за помощ
Въпреки че не върши работа във всички ситуации, понякога трудният човек
е просто един човек с проблеми, който има нужда от помощ. За съжаление,
той по-скоро създава врагове, отколкото приятели, заради ужасния си
нрав и липса на социални умения.
Негативното поведение често е знак, че човек има много повече проблеми,
отколкото радости. Може да става въпрос за пари, здравословни проблеми,
семейни проблеми или всичко накуп. Ако личният живот е извън контрол,
трудно се издържа на напрежението в работата. Може да има причини,
които вие просто не знаете.
Грубото поведение е като предпазна жилетка за това, което е уязвимо и
чупливо отвътре. Свалете преградата и може да откриете някой, който
отчаяно се нуждае от приятел.

4. Намесете трети човек
Без значение колко прекрасен и компетентен човек сте вие, ясно е, че не
винаги може да спечелите всички. Ако опитите ви да се разберете с
ужасния ви колега пропаднат, потърсете неутрална трета страна да ви
помогне да намерите обща основа за работа заедно.
Не вкарвайте обаче някой направо в конфликта с очакването, че
непременно ще заеме вашата страна. Ако човекът е обективен, може да ви
зададе въпроси като например, как вие самата допринасяте за решаване на
ситуацията. Изведнъж може да откриете, че вашият ужасен колега не е
единственият труден човек – може би вие самата също сте такава. И
трябва да намерите вариант да работите успешно в екип.

5.Напуснете
Ако сте опитала всичко, което можете, но не сте успяла да се справите с
трудния човек, може би е време да приемете, че ситуацията няма да се реши просто така.
Ако може отговорно да заявите, че сте дала най-доброто от себе си, но
сте на същото положение, не си струва да живеете в постоянен стрес и да
рушите здравето си във враждебна атмосфера. Дали вие или той/тя се
маха, някой трябва да го направи.
Това е особено важно, ако и работата ви сериозно страда заради ужасния
колега. Вариантите са общо-взето четири: вие да се преместите в друг
отдел, той/тя да се премести, вие да напуснете или той/тя да напусне
(ако можете да вземате такива решения).
Понякога трудните хора влияят на общата работа и ефективността, а това е сериозна причина за освобождаване.
Няма причина да давате на някого властта да определя дали ще имате един
добър или един лош ден на работа. Това поставя “топката” във ваши ръце.

tia.bg
avatar
mamazavinagi
Администратор
Администратор


Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

question Re: Как да се справим с дразнещите колеги в офиса...?

Писане by KALI on Чет 17 Юни 2010, 00:27

Не им обраштам внимание
avatar
KALI
упорит
упорит


Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

question Re: Как да се справим с дразнещите колеги в офиса...?

Писане by Lindzi on Чет 17 Юни 2010, 10:49

То май е най-хубаво да си непукист, да гледаш от високо, и да не приемаш нещата навътре.
Но...има и случаи, където това не помага, когато всички са решили да те изгонят и май тогава се стига до последната точка.
avatar
Lindzi
SPAMMER
SPAMMER


Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

question Re: Как да се справим с дразнещите колеги в офиса...?

Писане by pumpal21 on Нед 20 Юни 2010, 17:41

аз просто ги подминавам,не им обръщам внимание
avatar
pumpal21
Глобален Модератор
Глобален Модератор


Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

question Противни колеги на хоризонта

Писане by pumpal21 on Пет 11 Ное 2011, 14:55

Имайки предвид, че прекарваме по-голямата част от времето, в което сме
будни, на работа, логично е да искаме да се чувстваме добре сред колегите си.
Понякога това се получава от само себе си, но друг път нямаме такъв късмет и се
налага да се справяме или с някой неприятен шеф, или с един или повече неприятни колеги. Как да се справим с
тях?

Първо, важно е да установиш дали
въпросното същество ти пречи в работата или просто те дразни, защото е противно.
(Използваме думата „колега”, имайки предвид и мъже, и жени.) Ако антипатията ти
е на личностна основа и е свързана с това как говори, изглежда и т.н. въпросната
личност, тогава няма защо да правиш каквото и да било по въпроса. Старай се да
не слушаш досадните му и/или глупави коментари, върши си работата и гледай да не
ти се налага да прекарваш извънработно време с индивида. Всичко това, разбира
се, не трябва да става обществено достояние. Бъди резервиран, но не враждебен и
не говори зад гърба на колегата, колкото и да ти идва отвътре.

Това е по-лесният случай. По-сложният е, когато колега
или колеги са неприятни към теб и това влияе зле на работата ти. Тогава не можеш
да си позволиш да подминеш проблема. Има доста начини, по които един противен
субект може да пречи на работата ти, затова не претендираме за изчерпателност,
изброявайки подвидовете на вида „дразнещ колега”.

Мързеливият досадник
Когато някой си удължава почивките, това не е твоя
работа. Но е твоя работа, ако ти го отнасяш. Ако например за несвършената работа
се наложи всички да останете до късно или ако с безкрайните си почивки
въпросният индивид ти пречи и те разсейва, проблемът пряко те засяга. Това е
типът дразнещ колега, който съвършено добре съчетава умението да не върши работа
с умението да пречи на останалите да работят.

Не е
лесно да кажеш на някого, който стои над главата ти от половин час,
говорейки глупости: „Изчезни, защото ми пречиш да работя!”. И не би трябвало да
го кажеш така грубо. Но все пак трябва да реагираш по някакъв начин. Ако колегата постоянно
иска да си говорите, да ходите за кафе и да си правите нерегламентирани почивки,
трябва спокойно да му обясниш, че работата трябва да бъде свършена и че
работният ден не е безкраен. Бъди спокоен и мил, не обиждай, даже пробвай да се
усмихнеш; може да го обърнеш и на шеговита забележка. Ако по този начин намекът
не бъде схванат, вече можеш да пробваш по-твърдо, но винаги в съответствие с
добрия тон – идеята не е да си създаваш врагове. Едва след тези опити, ако
положението е нетърпимо, можеш да говориш с прекия ви началник, но това е
наистина крайна мярка, защото след нея мързеливецът ще спре да досажда в работно
време, но определено вече няма да си му особено симпатичен.

Интригантът
Никоя
работна среда не е застрахована срещу интриги и лицемерие. Особено неприятно е,
ако някой разпространява слухове срещу теб с цел да те дискредитира. Лошото на
такива хора е, че те често са доста добри в интригите и е трудно да разбереш, че
плетат нещо, преди да стане късно.

Ако все
пак го разбереш, реагирай незабавно. Ако някой вреди на работата ти, като
разпространява лъжи за теб или говори зле зад гърба ти пред шефа, не оставяй
нещата така. Отиди при шефа и спокойно му обясни, че за теб се говорят неверни
неща. Не е нужно дори да споменаваш имена – ако знае за какво става дума, шефът
сам ще се сети.

Винаги съществува и
вариантът „директна конфронтация”. Той не е лесен, но би могъл да бъде полезен.
Ако решиш да го направиш, отново не губи спокойствието си в никакъв случай, не
прибягвай до обиди и заплахи и не прави цирк пред всички останали колеги. Срещни
се с въпросния субект насаме, но не извън работата – не му показвай, че той има
такова значение, че да отнемеш от извънработното си време за него. Кажи му
кратко и ясно, че знаеш за интригите му и че си говорил / ще говориш с шефа ви.
Не му отговаряй със същите средства, например като сформираш групичка срещу
него. Това са неговите средства, не твоите.

Почиващият на чужди лаври
Когато една работа се свърши добре, участниците в нея
логично искат всички да знаят за техния принос. Съвсем естествено е да искаме
постиженията ни да бъдат оценени. Когато обаче се появи някой, който няма
никаква роля в свършването на работата, а с удоволствие си приписва заслугите за
твоя сметка, това е проблем. Ако шефът не е следил процеса, трудно може да
прецени чия е била дадена гениална идея или кой е написал презентацията, която е
обрала точките.
В този случай не позволявай някой да си пише актив на твой гръб. Реагирай
бързо и културно и кажи на шефа как стоят нещата. Пак казваме – без обидни
квалификации. Ако шефът ти е човек на място, ще те разбере и без да вкарваш в
изложението си думи от сорта на „некадърник”, „идиот” или „тъп ***”.


Как да прецениш дали да направиш
нещо?

Не всяко дразнещо поведение
заслужава намесата ти. Първо се запитай дали имаш право и се постарай да
прецениш трезво. Дали дразнещият колега дразни всички или само теб? Ако всички
са на твоето мнение, тогава може би си прав. Ако обаче всичко във въпросния
колега те дразни и то само теб, тогава проблемът най-вероятно е
твой.

Също така, ако искаш да спреш
некоректното поведение на колега, не организирай съюз срещу него. Работното
място не е бойно поле и дори да има желаещи да формират групичка срещу
неприятния индивид, не позволявай това да стане. Кавгите започват лесно, още
повече между много хора, а спират трудно, така че не рискувай. Изправи се сам
срещу проблема.

Самият
разговор

Бъди позитивен. Подходи към
колегата спокойно и с ясно показано желание да запазите добрия тон и доброто
сътрудничество. За него ще е много по-лесно да ти се противопостави, ако крещиш
и си нервиран, отколкото ако си спокоен, логичен и професионален. Също така,
бъди конкретен. Недей да изнасяш лекция за добрите отношения между колеги по
принцип. Кажи точно какво те притеснява и добави, че държиш да го изгладите.


Не бъди прекалено обвинителен. Даже да си
убеден, че той е виновен, не го сочи с пръст. Не прекалявай с описание на това
как те дразни. Заложи на бъдещето – на това, какви искаш да са отношенията ви,
както и на това колко ще се радваш на една приятелска атмосфера.

Ако нищо не помогне, можеш да пробваш да имаш възможно
най-малко контакти с въпросния субект в работата си. Това може да не е генерално
решение, но все е нещо. Едва ли си заслужава заради един неприятен човек да
напуснеш работа, макар че има хора, които бих направили и това. Така или иначе,
старай се да не позволяваш на противни хора да пречат да професионалното ти
развитие.

Източник!

_________________
avatar
pumpal21
Глобален Модератор
Глобален Модератор


Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

question Re: Как да се справим с дразнещите колеги в офиса...?

Писане by Sponsored content


Sponsored content


Върнете се в началото Go down

Върнете се в началото


 
Permissions in this forum:
Не Можете да отговаряте на темите